Rozhovor s Markem Lahodou
O tom, že se Marek Lahoda stal našim lídrem do komunálních voleb v Brně, jsme vám už psali. Ne všichni však Marka znáte, a proto jsme na něm nenechali nit suchou!Proč šel vlastně do politiky? Co jsou Markovy priority do nadcházejících voleb? Na jakou pirátskou práci chce navázat? Co dělá ve volném čase? A jaký je jeho oblíbený seriál?
Data o cyklodopravě budou integrovány do jedné aplikace
Dopravní data patří vždy ke klíčovým podkladům při plánování území města. U dopravních dat z oblasti automobilové nebo veřejné dopravy je zdrojů mnoho a jsou dlouhodobě vyhodnocována. Daleko složitější situace je u pěší a cyklodopravy, kde zatím neexistují ucelená data a statistiky pro celé území města a formy jejich měření se rychle vyvíjejí.
Stavba cyklopodjezdu v Hladíkově ulici může začít!
Cyklostezka podél řeky Svitavy je příjemným místem na procházku a také důležitou brněnskou páteřní tepnou pro jízdu na kole. Denně ji využije zhruba 1000 cyklistů{:target="_blank"}. Je zde však několik nedokončených úseků a jedním z nich je velmi nebezpečné křížení s frekventovanou čtyřproudou cestou na ulici Hladíkova. To se ale letos změní, protože zde vznikne nový cyklopodjezd!
Marek Fišer: Nejen kulturou je radní pro kulturu živ. Téma dopravy je brněnský evergreen.
Nejen kulturou je radní pro kulturu živ. Téma dopravy je brněnský evergreen. Piráti jí v Brně sice nevelí, ale občas se nám některou z našich priorit přeci jen prosadit podaří. Jednou z nich je větší ekologičnost a příznivější prostředí pro chodce a cyklisty.
Cyklostezky napříč Brnem!
Opět se ukázalo, že skvělý projekt a hlas veřejnosti mají ve městě svou váhu. Díky participativnímu rozpočtu Dáme na vás se prosadily projekty cyklostezky Letenská lávka-Přístavní, Bystrc a cyklostezky Slatina-Líšeň.
Co je nového v cyklodopravě?
Minulý čtvrtek proběhlo další zasedání koncepční cykloskupiny. Tématem jednání byla především otázka, jestli na chystaných zbrusu nových městských třídách máme pro cyklisty vytvořit cyklopruhy (jako na Kounicově), nebo cyklostezky (jako na Hlinkách). My samozřejmě preferujeme cyklostezky, bezpečnější, od aut i chodců oddělený typ infrastruktury pro kola.