
VRT si zaslouží stejnou pozornost jako dostavba dálnic
RAILTARGET pořídil rozhovor s Markem Lahodou, pirátským kandidátem do Poslanecké sněmovny v Jihomoravském kraji. Řeč byla o rozvoji železniční a městské dopravy, liberalizaci železnice i plánech na výstavbu vysokorychlostních tratí.
Malá velká změna v Přednádraží
Ze zastávek před Hlavním nádražím bylo odstraněno zábradlí a vzniklo bezbariérové místo pro přecházení ze šaliny na vlak a do centra. Čtyři roky nám na Komisi dopravy všichni říkali, že to nejde. Ale všechno jde, když se chce. Konečně tak pro 60 000 lidí denně alespoň v těchto dvou místech skončilo nesmyslné obíhání zábradlí.
Když investovat miliardy, tak pořádně! Zrekonstruované nádraží má být pro všechny.
Správa železnic chystá kompletní rekonstrukci nádraží v Králově Poli za 2,5 mld. Kč. Toto nádraží je co do počtu cestujících (cca 5000 denně) jedním z nejvýznamnějších hned po Hlavním nádraží v centru (66 000 denně) a v budoucnu má jeho význam s rozvojem příměstských vlaků ještě sílit. Kromě nových kolejí a výpravní budovy, včetně bezbariérových nástupišť, je v plánu i prodloužení podchodu na druhou stranu tratě k ulici Myslínova, kde k němu město vybuduje lávku.