Přitom však na jiném velkém přestupním uzlu Česká vidíme, že veřejný prostor může být plně prostupný a zároveň dostatečně bezpečný i pro chodce. Při rekonstrukci zde byla zrušena velká část obrubníků, vysázeny stromy, rozšířena pěší zóna a došlo ke kompletnímu zklidnění dopravy s preferencí MHD a pěších. Nebyla instalována žádná zábradlí a přesto zde od té doby dle policejních statistik nedošlo k žádné vážné nehodě mezi chodcem a vozem MHD.

Naopak nejvíce nehodovým přestupním uzlem je pro chodce přednádražní prostor a to přesto (nebo spíš právě proto), že je zde spousta zábradlí. Naštěstí před Hlavním nádražím má v březnu začít částečná rekonstrukce, kterou jsme na komisi dopravy poptávali celé minulé volební období. Při ní alespoň ze severního nástupiště zábradlí zmizí, na jihu se ho také kus odstraní a vznikne místo pro přecházení. To je maximum možného bez kompletní rekonstrukce, jejíž příprava se stále chystá.

Bezpečnost nejen v dopravě je samozřejmě velmi důležitá. Avšak úkolem nás, politiků je nad aplikací norem přemýšlet tak, aby nevznikaly nebezpečné překážkové dráhy přes zábradlí a protihlukové stěny, ale aby město bylo pro občany co možno nejpřívětivější.