Lužánecká ulice přitom v současnosti slouží jak pro místní cílovou dopravu, tak především během dopravní špičky pro mnohé řidiče také jako zkratka mezi Lidickou a Drobného. Přitom ve všech okolních vedlejších ulicích byla již před několika lety zavedena Zóna 30. Ale na Lužáneckou se jaksi “zapomnělo”. Ve středu tř. Kpt. Jaroše se navíc nachází významná alej s promenádou, která tvoří pěší trasu s vysokou intenzitou pohybu chodců, rodičů s dětmi i cyklistů, kteří přes Lužáneckou směřují do parku a na nově vybudované dětské hřiště.

„Rozšíření Zóny 30 i na Lužáneckou by přispělo ke zvýšení bezpečnosti dopravy. Zlepšily se podmínky pro chůzi a jízdu na kole. Současně by došlo i ke zvýšení kvality bydlení, neboť klesne hluková zátěž. Všechny ostatní ulice v okolí již navíc tuto regulaci mají a Lužánecká zůstává poslední vedlejší ulicí s rychlým průjezdem v této rezidenčně-rekreační oblasti,” dodává pirátský předseda Komise pro veřejný prostor, bezpečnost dopravy a aktivní mobilitu (BESIP), Marek Lahoda.

Komise BESIP proto tento týden doporučila rozšířit Zónu 30 i na Luženeckou ulici. Další kroky jsou nyní již na brněnském odboru dopravy. O vývoji vás budeme informovat.

Druhým tématem bylo špatné parkování. Od občanů nám totiž pravidelně chodí podněty z ulic Štefánikova, Lidická a Cejl, kde nelegálně parkující řidiči každý den komplikují provoz ostatních vozidel včetně vozů MHD a ohrožují i chodce na chodníku. Komise proto požádala Městskou policii Brno o častější kontrolu a vymáhání správného parkování za účelem zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu. 

Jaký je váš názor na rychlost na Lužánecké? Taky vám nepřijde úplně v pohodě parkovat celý den nelegálně na chodníku? Dejte nám vědět do komentářů.