V Brně zásadně chybí kvalitní a bezpečná infrastruktura v podobě spojité sítě cyklostezek oddělených od aut i chodců. Jen málokdo chce jezdit mezi auty a riskovat svůj život. Proto kola v Brně tvoří pouze 3 % dopravy, jak víme z průzkumů dopravního chování.
Projekty na cyklostezky město chystá, ale pomalu a nesystematicky. Peníze jsou, stát i EU nabízí jeden dotační program za druhým. Vedení města ale tyto zdroje nečerpá, nemá připravené projekty. Chybí totiž lidské kapacity.
V minulých 4 letech se počet úvazků na cyklodopravu na brněnském magistrátu i díky Pirátům zvýšil z 0,5 na 2. To ale nestačí. Dopravu měla i má na starost ODS a pokud chce skutečně v dohledné době vybudovat aspoň pár kilometrů cyklostezek, je potřeba k tomu přistoupit stejně jako ke stavbě dálniční sítě. Vytvořit tým lidí a připravit Strategii rozvoje cyklodopravy v Brně. V ní musí město vytyčit páteřní trasy a harmonogram jejich výstavby. Udržitelná doprava musí být pro Brno jasnou prioritou.
Brno má výborné podmínky pro jízdu na kole! Tedy ty přírodní. Třeba oproti Amsterdamu, kde se na kole pravidelně dopravuje 60 % lidí, v Brně mnohem méně fučí a prší. Nemáme tu ani půl roku tmu, mráz a sníh, jak ve finském Oulu s 20 % podílem kol. A komu vadí kopce, díky kterým si člověk aspoň vybuduje fyzičku a užije vítr ve vlasech, pro toho jsou tu dnes už elektrokola.