Na povážnou však byl nápad, aby Divadlo sdílelo budovu Reduty spolu s Národním divadlem Brno. To je přitom přímo příspěvkovou organizací města, které by mělo mít emeritní zájem na tom, aby svěřené budovy NDB využívalo pro svoji produkci co nejvíce. Nicméně poptávka byla vznesena a ředitel Národního divadla Martin Glaser byl vyzván, aby spočítal, zdali je možné scénu sdílet s jiným divadlem. Na zasedání zastupitelstva z jeho úst jasně zaznělo, že by to šlo, pouze pokud by zrušili některé hrací dny, protože zcela pochopitelně „neumí nafouknout kalendářní měsíc“. Debata, která se rozvinula, byla zcela nedůstojná a primárně obsahovala útoky na kvalitu představení a vytíženost scény v Redutě. Přitom průměrná návštěvnost v Redutě za první čtvrtletí roku 2023 je 85 procent – nejde tedy o nějaké „poloprázdné divadlo“ a jejich inscenace Matka slavila úspěch i v zahraničí. Namísto uznání se panu Glaserovi dostalo kárání jako ve škole a vytýkání malé solidarity vůči druhému divadlu. Ředitel přitom jen bojuje za Národní divadlo, které sám vede. Kdyby se nestrhla tak velká odezva veřejnosti a odborných kruhů, možná by to dopadlo mnohem hůře. Celé to totiž vypadá jako cílená snaha „zbavit“ se Reduty.