Služby webového portálu BrnoID.cz, doplněné například o možnost nahlášení poškozené dopravní značky, se současné vedení města rozhodlo zpřístupnit prostřednictvím mobilní aplikace. To je sama o sobě dobrá myšlenka, která může části uživatelů zvýšit uživatelský komfort.

Problém je však v ceně zakázky, která má dle dostupných informací překročit 100 milionů korun. Jen pro představu, kompletní vývoj portálu BrnoID a nasazení všech služeb od elektronické šalinkarty, přes placení odpadů, až po možnost nákupu vstupenek do ZOO, na Hvězdárnu, či koupaliště, stál 10x méně, než má stát aplikace, která zmíněné (již existující) služby pouze zpřístupní jinou formou.

Obrovským problémem je také obnovení závislosti na jednom dodavateli - Brno pod vedením Pirátů drželo filosofii, že městské informační systémy nesmí být závislé na jednom dodavateli, ale naopak musí umožňovat při výběrovém řízení soutěž co nejširšího okruhu dodavatelů, což vede díky konkurenci k nižší ceně a vyšší kvalitě výsledného řešení. Teď se zdá, že se pod současným vedením Brno vrací k přežitým principům z minulosti, které jsou pro město nevýhodné.

V neposlední řadě je třeba se pozastavit nad harmonogramem celého projektu. Zakázka na městskou mobilní aplikaci má být vyhodnocena začátkem příštího roku, realizace pak má trvat nejméně 14 měsíců, takže první verze může být k dispozici někdy v létě roku 2027, kdy je pravděpodobné, že Brno bude mít úplně jiné vedení s odlišným pohledem na směřování městských služeb. Z celé akce se tak může stát drahý, nedokončený monument.