Rozvoj města a dopravní investice
Máme odvahu investovat do Brna a Brňanů
- Budeme prosazovat územní rozvoj, který zajistí občanskou vybavenost v dostupné vzdálenosti od bydliště – tak aby měl každý do 15 minut pěšky nebo na kole obchod, školku, školu, hřiště, park, zdravotní péči atp.
- Nebudeme podporovat vznik monofunkčních čtvrtí, ze kterých je to všude daleko.
- Při rekonstrukcích ulic budeme vytvářet prostor pro MHD, cyklisty a pěší. Stromy dostanou přednost před betonem a auty.
- Parkování aut ve městě budeme řešit systémově (rezidentní parkování, parkovací domy, podzemní parkování, záchytná parkoviště), nebudeme tolerovat nelegální parkování.
- Začneme budovat páteřní cyklostezky v hlavních směrech do centra města i mezi sousedními městskými částmi.
- Vytvoříme Strategii rozvoje cyklodopravy, která bude obsahovat rozfázování výstavby páteřní sítě cyklostezek a další související opatření.
- Dopravní řešení budeme testovat prostřednictvím dočasných opatření.
- Připravíme pilotní projekt pěší zóny i mimo historické jádro.
- Budeme vytvářet další dobíjecí místa pro elektromobily.
- Budeme pokračovat v přípravě Severojižního kolejového diametru na základě studie proveditelnosti.
- V součinnosti se státem budeme pokračovat v realizaci dalších úseků VMO za cílem zklidnění vnitřního města od motorové dopravy, uvolnění prostoru v zástavbě pro udržitelné formy dopravy a polidštění ulic typu Křížová, Kotlářská nebo Gajdošova.
- Pro každý dokončený úsek VMO připravíme a realizujeme zklidňující opatření uvnitř města, aby nedocházelo k navýšení kapacity a indukci nové motorové dopravy.
- Požadujeme zatunelování a zatubusování R43.